سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ما آخرش نفهمیدیم...!!!

در ادامه اخراج اساتید دانشگاه 

ظلم های صورت گرفته در حق اساتید اخراج شده اقدام نموده و از آنها دلجویی کند

اقدامی زشت در کاشان

شنیده شده است در اقدامی خارج از اصول اخلاقی و قانونی، همزمان با سفر رییس جمهور محترم به استان اصفهان با وجود قول و تعهد حضوری مسئول مربوطه، حکم اخراج و عدم نیاز یکی دیگر از اساتید را به وزارت علوم ارسال نموده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “کاشان حامی” با پیگیری های بعمل آمده متاسفانه اخبار جدیدی از انتقام حویی های سیاسی در یکی از دانشگاه های کاشان شنیده می شود. تمام این اخبار ناخوشایند حاکی از سوء استفاده از اختیارات قانونی تفویض شده و ادامه اقدامات گروه خودسر در این مرکز علمی و آموزشی است.

عده زیادی از پرسنل و اعضای هیات علمی این دانشگاه اظهار داشته اند در ابتدا این جریان کم تعداد و تازه به قدرت رسیده در این مرکز علمی و آموزشی، از افراد نزدیک به خود در جلسه های خصوصی “برنامه انتقام” مدیریتی طلب می کرده است!

به نظر می رسد اقدامات غیر قانونی شکل گرفته در راستای اجرای همان “برنامه انتقام” باشد که این گروه در  ماه های گذشته در صدد تدوین و دریافت آن بوده است.

شنیده ها حاکی از آن است که رئیس این دانشگاه پس از آنکه نتوانست دلایل مستند و قانع کننده ای برای این اقدامات خودسرانه بتراشد حضورا به مسئولین کلان شهر از جمله فرماندار و نماینده ولی فقیه قول داده است نسبت به جبران و اصلاح ظلم های صورت گرفته در حق اساتید اخراج شده اقدام نموده و از آنها دلجویی کند و به این بازی های سیاسی توسط کمیته مورد نظر خاتمه دهد.

اما شنیده شده است چند روز پس از این قول و تعهد حضوری مسئول مربوطه، در اقدامی بسیار زشت و خارج از اصول اخلاقی و قانونی، همزمان با سفر رییس جمهور محترم به استان اصفهان و نماینده وی به کاشان، حکم  اخراج و عدم نیاز دکتر م ه را به وزارت علوم ارسال نموده و بدون هیچ استناد قانونی و شرعی و به بهانه های واهی مانع حضور و تدریس وی در دانشگاه شده است. 

لازم به ذکر است دکتر م ه، عضو بنیاد نخبگان و دارای بیش از 50 مقاله ISI و علمی پژوهشی در مجلات بسیار معتبر ملی و بین المللی، دارای 10 اختراع و تاییدیه علمی، چندین پروژه طراحی، تجهیز و تاسیس موفق، چندین طرح و همکاری پژوهشی، داور بیش از 10 مجله معتبر بین المللی، ارائه دهنده بیش از 30 مقاله ارائه شده در کنفرانس های داخلی و خارجی و دارای مقالات متعدد مورد تایید ستاد نانو معاونت علمی ریاست جمهوری می باشد.

جای هیچ شبهه و شکی باقی نمانده که هدف نهایی این اقدامات و ادامه اخراج های گسترده اساتید، اهداف و اغراض کاملا سیاسی و انتقامجویی است که خارج از جرگه طیف متعهد اصلاح طلب و اصولگرای این دانشگاه صورت می پذیرد.
به نظر می رسد جریان افراطی و خطرناک شکل گرفته در این مرکز آموزشی و علمی به هیچ عنوان قصد ندارد از پیگیری و پیاده سازی برنامه غیر قانونی “انتقام” دست برداشته و  به فرمایشات متعدد عمومی و خصوصی امام جمعه محترم شهرستان و سایر دلسوزان عرصه علم و پژوهش توجه نماید و در نظر دارد با سراسیمگی و شتاب زدگی، در اقدامی بی سابقه جریان جوان و نخبه دانشگاه را تنها با انگیزه های سخیف سیاسی و عقده گشایی، قلع و قمع کند.

.
همچنین شنیده شده است در روزهای گذشته در این دانشگاه، کلاس درس یکی دیگر از اساتید دانشگاه لغو شده و احتمال دارد جریان اخراج اساتید ارزشی به این استاد نیز کشیده شود. در روزهای آینده بعید نیست که خبر اخراج یکی دیگر از اساتید نیز از این دانشگاه به گوش برسد.

از دیگر سو، اعطای پست های متعدد به یکی از اشخاص هتاک به نظام  و رهبری و ذی نفوذ در توطئه اخراج اساتید، بیش از پیش ریشه و عقبه این تفکر خطرناک را مشخص می سازد. نامبرده بارها در بین جمع اقدام به این هتاکی ها نموده است.

مشخص نیست این گروه با چه اهداف و استدلالی این شخص هتاک را در بالاترین رده هایی قرار می دهند که یک کارمند در دانشگاه می تواند به آن دست یابد!. آیا واقعا در این دانشگاه قحط الرجال است و یا اینکه کارمندان متعهد و متدین، صلاحیت و شایستگی احراز این سمت ها را ندارند؟ در هر صورت حضور فعالین فتنه و شخصیت هتاک، خلاف منویات مقام معظم رهبری بوده و به شان و اعتبار دانشگاه، لطمات جدی وارد می کند. در این مورد ناگفته های زیادی وجود دارد که در آینده به آنها خواهیم پرداخت…

به نظر می رسد ادامه این اقدامات سخیف سیاسی بر خلاف گفته های مسئولان این دانشگاه، با برنامه ریزی برخی افراد افراطی می باشد و ادامه و اصرار بر آن نتایج مطلوبی برای حال و آینده مرکز آموزشی و علمی در بر نخواهد داشت جز عقب افتادن این مرکز و بالتبع شهر کاشان…

انتهای پیام / کد خبر61427

ارسال شده در توسط سادات
شکوه نامه نقویان از پخش مغرضانه سخنانش
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 شهریور 1392 ساعت 10:57
حجت الاسلام نقویان که چندی پیش سخنانی منتسب به وی در فضای رسانه منتشر شده و انتقادهایی را بر انگیخته بود، در نامه ای سرگشاده ضمن توضیح درباره کذب بودن مطالب منتشر شده ، نسبت به آنچه اقدام عده ای از سر بی بصیرتی و نادانی و از سر غیرت های نابجا و طرد دوستان دلسوز و جذب نامحرمان ریاکار و متظاهر خواند، هشدار داد.

به گزارش مهر، متن شکوه نامه نقویان به این شرح است: دست قضا، پای انسان را به قضایایی می کشاند که دوست و دشمن را به حیرت وا می دارد چند ماهی است که دوستانی بیکار و شاید بیمار با همراهی دشمنانی بیدار، دست به کاری زده اند که بحمدالله برای عزیزان مسئول درست کرده و اینجانب را نیز مدتی است از کار و زندگی بیکار کرده اند.

یک کلیپ یک و نیم دقیقه ای از سخنرانی های اینجانب ساخته اند و آن را از حدود سه ساعت سخنرانی در فاصله بین چندین سال صحبت، با تقطیع و مونتاژ به هم وصل کرده که با اندکی هوشمندی می توان به این عمل نابخردانه پی برده و به انگیزه کسانی که ساعتها عمر عزیز را صرف چنین زحمت بیهوده ای نموده اند تاسف خورد و خندید. این تلاش ناشیانه سبب شد تا این چند سطر را جهت روشن شدن اذهان دوستان مشفق که بنده را از دور و نزدیک شناخته و بارها مورد تفقد و تلطف قرار داده اند بنگارم.

1- تا جایی که این بنده اطلاع دارد چنین قطعه صوتی فاقد ارزش حقوقی و قضایی می باشد و برعکس، سازندگان و انتشار دهندگان آن، مجرم بوده و قابل پیگرد قانونی هستند که از مسئولان دلسوز و محترم درخواست پیگیری جدی دارم تا چنین اعمال زشت و شنیعی در جامعه اسلامی شاید برای همیشه ریشه کن گردد.

2- اینجانب همان گونه که بارها و بویژه در رسانه ها و موقعیت های حساس تاکید کرده ام به عنوان سرباز و طلبه کوچکی در خدمت نظام و رهبری معظم بوده و هستم.

3- این طلبه گاهی در نحوه اداره کشور زبان به شکوه گشوده است که در ایام تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری به صورت شدیدتر و گسترده تر از رسانه ها پخش شد تا جایی رهبری معظم نیز به پاره ای از اظهارات آقایان رضایت نداشتند.

4- طالبان حقیقت را ارجاع می دهم به سخنرانی اینجانب در پنجم محرم گذشته در حسینیه جماران که با صراحت عرض کردم حاضرم بیست سال از عمرم را با یک روز از عمر شریف رهبری عوض کنم، چرا که بودن یا نبودن امثال بنده دردی را از جامعه دوا نخواهد کرد اما به رهبری که ستون خیمه نظام است اگر خدشه ای وارد شود به هستی نظام لطمات جبران ناپذیری وارد خواهد شد که متن آن عرایض در سایتهای متعددی موجود است.

5- گله از دوستانی لازم است که چطور از عرایض صریح و شفاف بنده که حدود 10 سال از معدود افرادی بودم که در محضر رهبر معظم انقلاب در مناسبت های مختلف سخنرانی کرده ام و بارها از طرف ایشان و شخصیت های حاضر در آن جلسه مورد تشویق قرار گرفته ام چشم پوشیده و به یک قطعه مونتاژ و تقطیع شده استناد جسته اند، زهی مروت و تقوی!!

6- چه عمل صالح و کار نیکویی بود اگر دوستان، به خود زحمت می دادند و این دو یا سه نوار سخنرانی را که جمعا کمتر از سه ساعت وقت عزیزان را می گرفت استماع می فرمودند تا معلوم شود در قسمت ابتدایی که گفته ام: «بنده برای سخنرانی در بیت رهبری لب و لوچه ام آب نمی افتد» در چه موضوعی و یا چه زمینه ای و در جواب چه عزیزی و چرا این جمله را گفته ام و در کنار آن که عرض کرده ام :« بنده البته دست رهبر عزیز را می بوسم ولی برای قول و قرارهایی که بیش از شش ماه قبل وعده کرده ام بیشتر ارزش قائلم چرا که شهادت اباعبدالله (ع) هم به خاطر بد قولی مردم کوفه بوده و حقیر نمی توانم پا بر سر قولی که از قبل وعده داده شده ، گذاشته تا در محضر رهبر معظم سخنرانی کنم که حتی خود ایشان هم این کار را عملی ناشایست می دانند» که این جملات را تماما حذف و فقط آن جمله ای که مقصود ناشایست آقایان با آن تامین می شد را در کلیپ آورده اند که چنین کار خبط و خطایی را با آیات شریفه قرآن نیز می شود انجام داد.

در ضمن آن بخشی که کلمه (آقا) چندبار در آن تکرار شده مربوط به اشخاص دیگر و در جای دیگری بیان گردیده است که آن را به اینجا چسبانده و منظور شیطانی خود را از آن به مخاطبین القاء نموده اند.

7- اگر بنده هم، همانند بعضی از افراد زود رنج از کوره در رفته و به خاطر تعطیل نمودن چند سخنرانی در شهرهای مختلف که با تهدید آقایانی از مراکز گوناگون و نهادهایی که دوستان دیروز و امروز اند، کار را به قوه قضائیه می کشاندم و برای دفاع از حقوق پایمال شده دست به تبلیغات رسانه ای پر سر و صدا می زدم که هم دشمنان خوشحال و هم دوستان ملول و نگران می شدند کار عاقلانه ای به حساب می آمد؟! که اگر چه مکررا از ناحیه دوستان دلسوز، تشویق به این کار شدم اما خود را به خدای مهربان و روز بازخواست الهی واگذار نمودم که:

کار خود را به خدا باز گذاری حافظ/ ای بسا عیش که با بخت خداداده کنی

8. در پایان نصیحتی از سر شفقت و وظیفه مندی به دوستانی دارم که خود را مدافع حریم رهبری و انقلاب و نظام می دانند:

الف) همانگونه که امام راحل(ره) فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» یعنی اگر قرار است خدای ناکرده بلایی بر سر این انقلاب خونین بیاید با دست خودی ها خواهد آمد، آن هم به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه با بی بصیرتی و نادانی و از سر غیرت های نابجا و طرد دوستان دلسوز و جذب نامحرمان ریاکار و متظاهر، همانطور که رهبر معظم هم در اوج روزهای فتنه در نماز جمعه فرمودند: روش ما جذب حداکثری و دفع حداقلی است، که باید از این دوستان غیور پرسید، آیا تاکنون به عدد انگشتان دست، افرادی را جذب به اسلام و انقلاب کرده اند یا فقط در طرد و دفع، کارآمد بوده و رکورددار هستند؟!

ب) اگر به اندک بهانه ای افراد را از جرگه انقلاب و انقلابیون خارج کردیم و هر روز بر تعداد از خط رفته گان بیفزاییم و در بوق و کرنا و با تبلیغات پر سر و صدا همگان را نیز باخبر کنیم که فلان آقا و فلان طلبه و فلان آیت الله و فلان مرجع و فلان رزمنده هم با انقلاب و رهبری، زاویه پیدا کرده و در لیست مخالفان درآمده اند، آیا این کار به نفع نظام و رهبری معظم خواهد بود؟ آیا برای مردم و افکار عمومی، سوالی و شبهه ای پیش نخواهد آمد که چرا هر روز یک نفر از جمع هواداران نظام خارج می شود؟!
چو پرده دار به تیغ می زند همه را / کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند
والسلام
ناصر نقویان

ارسال شده در توسط سادات

سوال ها و کنایه های فنی بهمنی به جهانگیری 

بهمنی رئیس‌کل سابق بانک مرکزی به جهانگیری نامه نوشت

بهمنی رئیس‌کل سابق بانک مرکزی به جهانگیری نامه نوشت

چه میزان از درآمدهای حاصل از نفت فروخته شده در دولت یازدهم به حساب‌های بانک مرکزی واریز نشده است؟

پایگاه خبری تحلیلی کاشان حامی: بعد از اتهام‌های فراوانی که مسؤولان دولت یازدهم به سایرین نسبت دادند، رئیس سابق بانک مرکزی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور از ابهامات در واریز درآمدهای نفتی دولت فعلی خبر داد. محمود بهمنی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور نوشته است: اعضای هیات دولت قبل هیچگونه ارتباطی با آقای بابک زنجانی نداشته‌اند و جنابعالی با یک بررسی اجمالی متوجه خواهید شد مسؤولان دیگری در کشور از او تجلیل به عمل آورده‌اند. محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی در دولت دهم در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به ارائه توضیحاتی درباره پرونده بابک زنجانی پرداخته است که متن این نامه به شرح زیر است:

 

 

نظر به اینکه جنابعالی اخیرا در چهل و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با استناد به شنیده‌ها، رئیس کل سابق بانک مرکزی را به تشکیل جلسات خصوصی مکرر با آقای بابک زنجانی سرمایه‌دار بازداشت شده متهم کرده‌اید، از باب خیرخواهی و نصیحت مشفقانه، لازم دانستم نکاتی را به اطلاع جنابعالی برسانم.

 

1- این برای اولین‌بار نیست که کسانی بخصوص در دولت یازدهم با استناد به شنیده‌ها و مسموعات و بی‌هراس از فرجام آن، اتهاماتی ناروا به دیگران نسبت می‌دهند. شایسته و بایسته است مسؤولان کشور بالاخص کسانی که در مصادر بالاتر امور قرار دارند، مستدل و مستند سخن بگویند و با طرح مطالب بی‌پایه و اساس، اعتماد عمومی به نظام اسلامی و خادمان مردم را متزلزل و مخدوش نسازند.

 

2-اظهارات جنابعالی در باره جلسات خصوصی مکرر رئیس کل سابق بانک مرکزی با آقای بابک زنجانی، کاملا خلاف واقع است. یک بررسی مقدماتی کافی بود تا بر شما مبرهن شود که شنیده‌های‌تان تا چه اندازه بی‌اساس بوده است.

 

3- شما واقف هستید که کار بانک مرکزی بسیار دقیق است و حساب‌های آن تا کسر ریال به طور دقیق ثبت و ضبط می‌شود و به طور مرتب توسط هیات نظارت، مورد مداقه و بررسی قرار می‌گیرد و همچنین هرگونه رفت و آمد به دفتر رئیس کل بانک مرکزی از سوی رئیس این دفتر، ثبت و ضبط و فیلمبرداری می‌شود بنابراین به جای استناد به شنیده‌ها، با یک تحقیق ساده می‌توانستید به غیرواقعی بودن شنیده‌های‌تان پی ببرید.

 

4- فرافکنی و متهم کردن دیگران، به هنگام مواجه‌شدن با مشکلات در اداره امور کشور، توجیه قانع‌کننده و قابل پذیرشی نیست بویژه آنکه تیم اقتصادی دولت فعلی را بسیار کارآمد، باتجربه و کم‌نظیر توصیف کرده‌اید.

 

5- مزید اطلاع جنابعالی تصریح می‌کنم بانک مرکزی صرفا وجوه حاصل از فروش نفت را دریافت و پس از انجام تکالیف قانونی، بقیه را به حساب خزانه واریز می‌کند و اصولا در فروش نفت هیچ دخالتی ندارد و تشکیل جلسه با فرد یا افراد خاص در این زمینه، معنا و مفهومی ندارد.

 

6- جنابعالی دولت یازدهم را مسؤول بازداشت آقای بابک زنجانی معرفی کرده‌اید و چنین به نظر می‌رسد که دسترسی دولت کنونی به آقای زنجانی امر سختی نباشد. پس می‌توانستید از ایشان بپرسید که با چه کسانی ارتباط داشته و چه کسانی از ایشان در جهت اهداف و مطامع خود، سوءاستفاده کرده‌اند.

 

7 – تصریح این نکته را ضروری می‌دانم که اعضای هیات دولت قبل هیچگونه ارتباطی با آقای بابک زنجانی نداشته‌اند و جنابعالی با یک بررسی اجمالی متوجه خواهید شد مسؤولان دیگری در کشور از او تجلیل به عمل آورده‌اند.

 

8- شایسته بود جنابعالی در سخنان خود، به این نکته اشاره می‌فرمودید که چه میزان از درآمدهای حاصل از نفت فروخته شده در دولت یازدهم به حساب‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز نشده است تا افکار عمومی دریابند معاون اول محترم دولت فعلی تا چه میزان دغدغه‌مند حفظ ثروت ملی کشور است!

 

 

9- اینجانب با حسن‌ظن نسبت به جنابعالی، تصویر انسانی منصف و خداترس را از شما در ذهن خویش داشتم و متاسفم که این اظهارات غیرمنصفانه، باورهای ذهنی مرا نسبت به جنابعالی تغییر داده است. لطفا متوجه باشید که اینگونه فرافکنی‌ها، مستلزم پاسخگویی به محاکم قضایی و دیوان عدل الهی است.

 

جهانگیری چه گفته بود؟
جهانگیری در جلسه با نمایندگان اتاق بازرگانی گفته بود: نمی‌دانم یک جوانی از کجا وارد سیستم ایران شد و هم‌اکنون 2 میلیارد و 700 میلیون دلار پول مملکت در اختیار ایشان قرار گرفته است. اگر این پول به کشور بازگردانده نشود این موضوع برای کشور مایه روسیاهی خواهد شد. مردم منتظرند ما اعلام کنیم این پول به کشور چه وقت بازمی‌گردد. ما از روزهای اول که سر کار آمدیم متوجه این موضوع شدیم و قوه قضائیه این فرد را دستگیر کرد. البته هم‌اکنون چیزی دستگیرمان نشده است. از همان اول هم تقاضای ما از دوستان‌مان در قوه قضائیه این بود که به جای اینکه به حواشی بپردازیم این پول بازگردد. معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه اعلام کرد: سوال ما این است که با این پول چقدر می‌شود به سفر و عیش و نوش پرداخت. این پول حتما در جایی است و باید مشخص شود کجاست. همچنین موضوع دوم این است که این فرد چگونه به این سیستم ورود پیدا کرده است. اگر چنین موضوعی مشخص نشود ممکن است فرد دیگری نیز وارد شود.

 

 

چه میزان از درآمد نفتی 68 میلیارد دلاری دولت یازدهم به حساب بانک مرکزی واریز نشد؟
در حالی رئیس کل سابق بانک مرکزی در نامه‌ای به جهانگیری این سوال را مطرح کرد که چه میزان از درآمدهای صادرات نفت در دولت یازدهم به حساب بانک مرکزی واریز نشده است که این دولت در یک سال 68 میلیارد دلار درآمد صادرات نفت داشته است.  ماجرای فروش بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون دلار نفت توسط بابک زنجانی در دولت قبل که پول آن به کشور و حساب دولت و بانک مرکزی بازنگشته است، در جریان پرونده‌ای در قوه قضائیه در دست بررسی است ولی اظهارات هفته گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در چهل و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که محمود بهمنی، رئیس کل سابق بانک مرکزی را به برگزاری جلسات مکرر خصوصی با بابک زنجانی متهم کرده بود و نامه امروز بهمنی به جهانگیری ابعاد تازه‌ای از ماجرای فروش نفت را روشن کرد.

 

 

بهمنی در این نامه با تاکید بر اینکه بانک مرکزی صرفا وجوه حاصل از فروش نفت را دریافت و پس از انجام تکالیف قانونی، بقیه را به حساب خزانه واریز می‌کند و اصولا در فروش نفت هیچ دخالتی ندارد و تشکیل جلسه با فرد یا افراد خاص در این زمینه، معنا و مفهومی ندارد، این سوال را از جهانگیری مطرح کرد که بفرمایید «چه میزان از درآمدهای حاصل از نفت فروخته شده در دولت یازدهم به حساب‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز نشده است تا افکار عمومی دریابند معاون اول محترم دولت فعلی تا چه میزان دغدغه‌مند حفظ ثروت ملی کشور است؟» سوال رئیس کل سابق بانک مرکزی از معاون اول رئیس‌جمهور این شبهه را ایجاد کرده است که بخشی از درآمدهای نفتی کشور در این دولت هم فارغ از اینکه چگونه فروخته شده، به حساب بانک مرکزی واریز نشده است. گزارش‌های رسمی بانک مرکزی حاکی است، طی 6 ماه دوم سال گذشته که دولت یازدهم رسماً مسند امور را برعهده داشت، بیش از 34 میلیارد و 428 میلیون دلار و در 6 ماه اول امسال نیز 33 میلیارد و 631 میلیون دلار و در مجموع طی یک سال بیش از 68 میلیارد دلار درآمد صادرات نفت کشور بوده که از محل صادرات نفت خام، فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی، مایعات و میعانات گازی حاصل شده است. حال مسؤولان دولت یازدهم باید پاسخ بدهند چه میزان از درآمد 68 میلیارد دلاری صادرات نفت کشور در دوران فعالیت یکساله این دولت به حساب بانک مرکزی واریز شده و احیاناً چه میزان واریز نشده و دلیل واریز نشدن این دلارهای نفتی چه بوده است؟

 

جوابیه پر ابهام
با وجود اینکه بهمنی در نامه خود به معاون اول رئیس‌جمهور سوالات مهمی از جهانگیری پرسیده بود و انتظار می‌رفت پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای از سوی دولتی‌ها در این‌باره منتشر شود اما نهاد ریاست‌جمهوری در جوابیه‌ای خنثی به هیچ‌کدام از این سوالات پاسخ نگفت. روابط‌عمومی نهاد ریاست‌جمهوری چند ساعت بعد از انتشار نامه بهمنی، جوابیه‌ای مبهم را منتشر کرد که در آن توضیحات مبسوطی درباره یک پرونده اقتصادی داده و به هیچ‌ کدام از سوال‌های بهمنی پاسخی نداده است. این جوابیه به جای رفع ابهامات مطرح شده موجب شد ابهامات در زمینه‌هایی که بهمنی در مورد آنها سوال کرده بود بیشتر شود؛ مثل مساله بخشی از درآمدهای نفتی در دولت یازدهم که هنوز به حساب بانک مرکزی واریز نشده است.

انتهای پیام / کد خبر60644

ارسال شده در توسط سادات

یادداشت اختصاصی دکتر محمد سلیمانی 

لطفا رئیس جمهور به این پرسش‎ها پاسخ دهد

لطفا رئیس جمهور به این پرسش‎ها پاسخ دهد

دستهای خالی دلیل حاشیه سازی های بی ربط دولت/ تحقق 5% عملکرد بودجه در دومین وزارتخانه پردرآمد/

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کاشان حامی به نقل از رجانیوز: دکتر محمد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات و استاد تمام دانشکده برق و مخابرات دانشگاه علم و صنعت که هم اکنون نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد، در یادداشت تامل برانگیز و تکان دهنده، سوالاتی جدی را پیش روی وزارت ارتباطات و دولت یازدهم گذاشته است، که شاید پاسخ به آنها بتواند بسیاری از حقایق این روزهای عرصه اقتصاد و سیاست کشور را روشن کند.
آنچه در ادامه می‎خوانید، متن کامل یادداشت دکتر سلیمانی است که به صورت اختصاصی در اختیار رجانیوز قرار گرفته است:
طبیعت انسان این گونه است که وقتی موفقیت و پیشرفتش کم است بدنبال مقصر می گردد و دیگران را مسبب می داند و شروع به حاشیه سازی و ایجاد گرد و غبار می کند و داد فریاد راه می اندازد. این وضعیت شرح حال دولت فعلی است. دولت در یکسال و نیم گذشته عدم موفقیت های روشن در حوزه اقتصاد و پیشرفت داشته است و سستی و تنبلی دولت امروز عیان است. لذا می بینیم که رئیس محترم جمهور و بعضی دولتمردان تمام هم و غم خود را بر حاشیه سازی های بی ربط و فضا سازی های بی مورد اختصاص داده اند. مرور فرمایشات رئیس جمهور و دولتمردان در طول یکسال و نیم گذشته نشان می دهد که دولت در زمان حال صحبتی نمی کند و همواره از یک طرف نارسائی ها را به دولت گذشته حواله می دهد و از طرف دیگر وعده هائی برای آینده دور می دهد. بنظر می رسد این دولت اگر 80 سال دیگر هم عمر کند می خواهد همه مشکلات را به 8 سال دولت قبل ارجاع دهد و حل مشکلات مردم را به آینده 80 سال بعد حواله دهد. این شیوه حکایت از واقعیتی تلخ دارد و آن این است که دست دولت از عملکرد قابل ارائه خالی است.
برای نمونه اجازه می خواهم مورد وزارت ارتباطات را مطرح کنم. این وزارت بعد از نفت پر درآمدترین وزارت است. سالانه بیش از 5 هزار میلیارد تومان درآمد دارد که 100% آن تحقق می یابد. ولی طبق گزارش کتبی وزارت مذکور به کمیسیون صنایع مجلس، عملکرد فاجعه آمیز است. مثلاً :
1-از یک طرف وزارت بیش از هزار میلیارد تومان درآمد خود را از اپراتور ها دریافت نکرده است. از طرف دیگر از 2 هزار میلیارد تومان واریزی به خزانه فقط 600 میلیارد تومان را دریافت کرده و از این مبلغ کمتر از 200 میلیارد تومان عملکرد ادعایی دارد. یعنی در حقیقت در طول 5/8 ماه از سال 1393 وزارت کمتر از 5% عمکرد بودجه ای داشته باشد.
2-در قانون بودجه 93 مبلغ 90 میلیارد تومان وجوه اداره شده پیش بینی شده که به تولید کنندگان بخش خصوصی این حوزه پرداخت شود. وزارت در مدت 5/8 فقط حدود 25 میلیارد تومان را نهایی برای پرداخت کرده است، در صورتیکه بیش از 100 میلیارد تومان وجوه اداره شده در پست بانک گذاشته شده است و آن بانک خوش بحالش شده است.
3-برای شبکه ملی اطلاعات بالغ بر 1200 میلیارد تومان اختصاص یافته است. ولی گزارشات وزارت در کمیسیون صنایع نشان می دهد که عملکرد ها در حد تهیه یکسری پاورپوینت قرار دارد و عملاً پیشرفت این پرو‍‍ژه ملی بسیار ناچیز است.
لذا ملاحظه می کنید که این وزارت بدلیل عملکرد ضعیف، رو به سیاسی کاری و حاشیه سازی گذاشته است. جامعه و مردم را مشغول حاشیه هائی نظیر فیلترینگ، پهنای باند، مبارزه با اپراتورها و غیره کرده است که عملاً دستاوردی برای مردم نداشته است.
این یک نمونه است. این نکات نشان می دهد وقتی در یک وزارت پر درآمد مثل ارتباطات، عملکرد این قدر بی مقدار است، طبیعی است که در وزارتخانه هایی که درآمدشان مواجه با عوامل بیرونی نظیر خشکسالی، تحریم، اتکای به نفت و غیره می باشد، وضع عملکردی بسیار ضعیف تر و نگران کننده تر باشد. لذا دولت که 40% از عمر قانونی اش سپری شده است مورد باز خواست مردم در مورد عملکرد قرار گرفته است. ولی دولت دستش از لحاظ عملکرد خالی است. لذا شروع به حاشیه سازی و ایجاد گرد و غبار می کند و به مسائلی می پردازد تا این مطالبه مردم را کم رنگ و محو کند. و گر نه مطالبی نظیر همه پرسی، برد موشک اقتدار نمی آورد، به زور نمی شود کسی را به بهشت برد، دردی از مردم دوا نمی کند و صرفاً جهت مه آلود کردن فضای جامعه برای کاهش دید است، تا مردم و جامعه مشغول به اموری غیر از مطالبه و بازخواست از عملکرد دولت شوند. همه قبول دارند یکی از مسائل اصلی و محوری کشور معیشت مردم و دیگری تولید ملی است. ولی چرا دولت سرگرم این اولویتها نمی شود؟ این سؤال برانگیز است.
ای کاش رئیس محترم صدا و سیما پس از گلایه رئیس محترم جمهور از صدا و سیما اعلام می کرد: 24 ساعت را در اختیار دولت قرار می دهد. فقط مشروط و محدود به ارائه گزارش عملکرد خود و لاغیر (بدون تخریب گذشته و بدون حواله به آینده). در این صورت مشخص می شد که دولت واقعاً دستاورد قابل توجهی که مربوط به خودش باشد، ندارد و عمدتاً تلاش می کند دستاوردهای دولت های قبل را به نام خود مصادره کند همانگونه که تاکنون این چنین کرده است، و مصداق بارز آن راه آهن گرگان به ترکمنستان بود.
دولت هیچگاه به مسائل اصلی کشور که مطالبه مردم است و ضرورت اطلاع رسانی دارد پاسخی نداده است. مثلاً:
1- فعالیت دولت برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت چه بوده است؟ وزرای نفت و خارجه برای این منظور چه اقداماتی انجام دادند؟ مگر این طور نیست که درآمد نفتی کشور در اثر این کاهش کمتر از نصف شده؟ آیا پریدن این درآمد بدلیل سستی و تنبلی دولت نیست؟
2- فعالیت در زمینه تولید ملی (غیر از تولید خودرو) چه بوده است؟ چقدر از محل هدفمندی یارانه به تولید داده شده و به چه صنایعی پرداخت شده است؟
3- چرا معادن خام فروشی می کنند؟ چرا سهم سرمایه گذاری در معادن طبق قانون پرداخت نشده است؟ قرار بوده 65 درصد پرداخت شود. چند درصد پرداخت شده است؟ خدا وکیلی آیا معدن در دولت امری فراموش شده نیست؟
4- در حوزه کشاورزی دولت در یکسال و نیم گذشته کدام حرکت برجسته و شاخص را داشته است؟ در مقابله با خشکسالی دولت چه کرده است؟ کدام ضرر و زیان کشاورزان را جبران کرده است؟ چه میزان از بیمه محصولات کشاورزی عمل شده و چقدر به کشاورزان پرداخت شده است؟ کدام محصولات کشاورزی را دولت به موقع از کشاورزان خریداری کرده است؟
5- چرا دولت مسکن مهر را کند کرده است؟ چرا دولت جند صد هزار مسکن آماده را افتتاح نمی کند؟ مردم چه مقدار از سهم مردم در این پروژه ملی پرداخت کرده اند؟ اگر جواب 100 درصد بود، پس وظیفه دولت چیست؟ چند مسکن روستائی در دولت یازدهم شروع و ساخته شده است؟ آیا مسکن روستایی از جدول دولت حذف نشده است؟
6- چند کیلومتر راه اصلی و اتوبان در 18 ماه گذشته ساخته شده است؟ و چند درصد آن در این مدت بوده و چقدر هزینه در این دولت پرداخت شده است؟  چند کیلومتر جاده روستائی در دولت یازدهم شروع و ساخته شده است؟
7- چرا این قدر واردات از صادرات پیشی گرفته است؟ چه میزان برنج و روغن پالم و شکر در یکسال گذشته وارد کشور شده است؟ چرا ؟ خسارت کشاورزان و کسبه و صنایع مربوطه از قِبَل این واردات بی رویه چقدر است؟ چگونه جبران شده است؟
8- چند میلیارد دلار صرف واردات کالاهای لوکس و خودروهای لوکس و کالاهای غیر ضرور شده است؟ وارد کنندگان بنزین چه کسانی هستند و نسبتشان با افراد حاضر در دولت چیست؟
9- اگر افزایش پهنای باند انجام شده، سهم کاربران از این افزایش چیست؟ آیا واگذاری تلفن ثابت در کشور به روز است؟ چرا این واگذاری در دولت یازدهم از به روز بودن خارج شده؟ چرا هزینه تلفن همراه در دولت یازدهم افزایش یافت؟ آیا درست است که دولت اینترنت را 20 برابر قیمتی که خریداری می کند، به مردم می فروشد؟ چه کسی مسئول کنترل این قیمت هاست؟ اگر دولت است چرا این همه گران فروشی؟
10- نقدینگی کشور در 18 ماه گذشته چقدر افزایش یافته است؟ آیا پاسخ 200 هزارمیلیارد تومان صحیح است؟ آیا دولت در این حوزه کنترلی موفق بوده است؟ آیا دولت در هدایت نقدینگی چه کرده است؟ چه مقدار از نقدینگی به سمت تولید صنعتی رفته و چه مقدار به سمت تولید کشاورزی؟
11- بدهی دولت چقدر است و در دولت یازدهم چه میزانی افزایش داشته است؟
12- کارهای عملی و اقدامات میدانی دولت در حوزه مبارزه با فساد چه بوده است؟ چرا به قول ریاست محترم جمهور: امروز رو میزی جایگزین زیر میزی شده است؟ چرا در دولت یازدهم چنین اتفاقی افتاده است؟
13- میزان پرداخت پاداش سالانه به مدیران عامل شرکتهای بزرگ و بانکها نظیر مخابرات، بیمه، ایران خودرو، سایپا، بانک ملی، و … در دولت یازدهم چقدر بوده است؟ ایا در ست است که پاداش یکساله هرکدام به اندازه 60 سال حقوق مندرج در حکم استخدامی آنهاست؟
14- در این دولت عوامل برون زا نظیر تحریم چند در صد بر ناکارآمدی تولید مؤثر بوده است و سوء مدیریت چند در صد؟
15- چرا علی رغم آماده بوده چند ماهواره، در دولت یازدهم ماهواره پرتاب نمی شوند؟
16- دولت چه قواعدی برای مدیریت چرخه تولید و چرخه عمر محصولات حاکم کرده است؟ و چه زیرساخت هایی فراهم نموده؟ دولت چه توجهاتی به حقوق تولید کننده و مصرف کننده، تعهدات تولید کننده محصول، رعایت الزامات زیست محیطی، بازیافت آنها، و مقولاتی از این دست انجام داده است؟
17- محرز است که در اقتصاد و بازار ایران امروز، سود اصلی در دلالی است و نه در تولید. دولت برای برای تغییر این وضعیت چه اقدام عملی کرده است؟
18- اگر قبول کنیم که اقتصاد ملی متکی به تولید ملی، تولید ملی متکی به فناوری ملی، و تولید فناوری ملی متکی به دانش ملی است. دولت برای تحکیم این زیربناها چه کرده است؟ کدام مراکز تحقیق و توسعه را برای ساماندهی تولید ملی ایجاد و پیاده سازی کرده است؟
19- .  بازارهای سرمایه و بازار بورس در تولید ملی نقش حیاتی و تعیین کننده دارند. چرا این بازارها در دولت یازدهم به هم ریخت و موجب خسارت عموم گردید؟ دولت چگونه این خسارات را جبران کرده است؟ چه کسی پاسخ سهامداران را میدهد؟
20- همه می دانیم که به دلایل مختلفی، از جمله بازدهی بالای نامولد بودن و هزینه بالای مولد بودن، افرادی در قالب تولید وام گرفته اند و در راه نامولد مصرف کرده اند. دولت چگونه به این قضیه پرداخته و چه اصلاحی انجام داده است؟
21- واضح است که تولیدات مونتاژی و وابسته به دانش تحقیق و توسعه خارجی از نظر تولید ملی بدون ریشه است. چون مونتاژ دانش و علم نیست. دولت چه کرده است تا صنایع مونتاژ تبدیل به صنایع مولد مبتنی بر دانش بومی شوند؟ آیا به صنعت مونتاژ بیشتر بها نداده است؟
22- دولت به بانکها اجازه پرداخت سود بالای 20 درصد داد. کدام بازار و صنعت تولیدی کشور می تواند سود بالای 20 درصد را تضمین کند؟
23- آیا در یک سال گذشته عده ای از فتنه گران به درون دولت رخنه نکرده اند؟ دولت با آنها چکار کرده است؟
24- آیا دولت که سکان وزارت علوم را بدست اصلاح طلبان تندور داد، چه پیشرفت ملموسی در علم و دانش و پژوهش رخ داد؟ آیا رتبه علمی کشور در سطح بین المللی و منطقه حفظ شده است؟
25- آیا استانداران چرا با احیای سازمان مدیریت مخالفند؟ آیا قدرت چانه زنی مدیران استانی در سازمان متمرکز در پایتخت بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا آسیب‌های جدی‌ در اجرای برنامه‌ها پیش نیامده و این آسیب گاهاً بنیاد برنامه‌ها را بر هم نزده است؟.
26- کدام صنعت دانش بنیان و بومی شده در دولت یازدهم ایجاد شده است؟ آیا صنعت فضایی که مبتنی بر دانش بومی است در دولت یازدهم در معرض انقراض قرار نگرفته؟
27- در چه حوزه ای در دولت یازدهم اتکاء به تولید فناوری داخلی و خروج از حلقه نامناسب استخراج، مصرف و صدور خام صورت پذیرفته است؟ آیا حتی یک مصداق وجود دارد؟
28- کشور بدلایل مختلف و خصوصاً شرایط بین المللی نیازمند تولید کالاهای با ارزش افزوده است. تولید ثروت از طریق تولیدات متنوع با ارزش افزوده تحقق می یابد. فناوری های داخلی را باید ارج نهاد و گسترده‌تر کرد. حلقه ها و خوشه های صنعتی را باید پر رنگ تر و مستحکم تر کرد. دولت یازدهم در این فرآیند چه تغییرات بنیادی به نفع منافع ملی انجام داده است؟ آیا حلقه ها و خوشه های ایجاد شده قبلی در حال کم رنگ شدن و گسستن نیستند؟
29- صنعت و توسعه آن نیازمند آمایش سرزمینی است. بسیاری از مشکلات صنعتی امروز، بدلیل نپرداختن به مسأله آمایش سرزمینی است. عدم پرداختن دولت یازدهم به این امر مهم و کلیدی به چه معنی است؟ آیا فرمان این حوزه بدست رانت خوارها، عوامل وابسته به کانونهای ثروت و قدرت، نور چشمی ها، اطرافیان پرخور و خود مدعی نیست؟
30- دشمن دارد فشار هوشمند وارد می کند، در حوزه صنعتی نسبت به ایمن سازی صنایع در مقابل تحریمها چه اقدامات عملی جدی و حساب شده به عمل آمده است؟.
31- آیا شبکه جامع اطلاعات اقتصادی با تاکید بر شبکه اطلاعات بانکی ایجاد شد؟ چرا؟ مانع کیست و چیست؟
32- چرا از مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه که در دولت یازدهم اجرا شد، چیزی به مردم پرداخت نشد؟
33- در رابطه با  مردمی  کردن اقتصاد کارنامه 18 ماهه دولت چیست؟
34- در دولت یازدهم چند شغل ایجاد شد و چند شغل از بین رفت؟ چرا تعداد شغلهای از بین رفته بیشتر از ایجاد شده است؟
35- تنظیم بازار یک ضرورت و یک مطالبه ملت شریف است. چرا در دولت یازدهم تنظیم بازار رها شد تا مردم گرفتار گرگهایی درنده در قالب محتکرین شوند؟ آیا با سوء تدبیر در این امر بعضی باغداران و کشاورزان به خاک سیاه  ننشستند؟.
36- دولت  کدام کالاهای ساخت داخل را جایگزین کالاهای خارجی کرده است؟ آیا مصداقی وجود دارد؟
37- بافت‌های فرسوده در کشور بخشی از مهمترین نقاط شهری هستند که مورد غفلت دولت‌ بوده است. چرا؟ از 70 هزار هکتار بافت فرسوده کشور، چند هکتار در دولت یازدهم احیا شده است؟
38- چند کیلومتر راه آهن در دولت یازدهم شروع و به اتمام رسیده است؟
39- کدام بندر یا فرودگاه در دولت یازدهم ساخته یا توسعه یافته است؟
40- یکی از معضلات اصلی حوزه صنعتی و تولیدی و خدماتی کشور، بهره وری است. سند چشم انداز بهره وری نیروی کار را 5?3% می خواهد. این درصد در 18 ماه گذشته چقدر افزایش یا کاهش داشته است؟
41- رئیس محترم جمهور قول دادند که هر صد روز یکبار گزارش عملکرد به ملت بدهند. چرا ندادند؟
42- آیا ارتباط با کشورهای همسایه، که آنقدر برایش شعار داده شد، بهبود پیدا کرده است؟چرا وضعیت نسبت به سال گذشته نه تنها بهبود نیافته بلکه بدتر هم شده است؟
موارد از این دست زیاد است. لذا مُصرّانه از ریاست محترم صدا و سیما می خواهم به شخص رئیس جمهور محترم فرصت دهند تا این موارد را به صورت مشروح برای مردم تشریح کند. البته مشروط به اینکه افراد مصاحبه گیر از بین افراد معتمد مردم و صاحب نظر بیطرف اتنخاب شود و نه فرمایشی، چون خاطره ملت از مصاحبه گیر فرمایشی که شکلک در می آورد و با ادا و اطوارش حال بیننده را می گرفت و به جای سؤال، به جای رییس جمهور جواب می داد، خاطره ناخوشایندی بود.
انتهای پیام / کد خبر60295

ارسال شده در توسط سادات