سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ما آخرش نفهمیدیم...!!!

 

آقا این بار نمی‌‌خوام بگم "ما آخرش نفهمیدیدم" بلکه می‌خوام بگم وهابی‌ها آخرش نفهمیدند...

در این جا نخست به بعضی از معتقدات فرقه‌ی وهابیه اشاره می‌کنیم:

1. اعتقاد به سلطه‌ی غیبی برای غیر خداوند شرک است؛ آنها می‌گویند: «اگر کسی به پیامبر(ص) یا غیر او از اولیا الله استغاثه [و از آنها طلب یاری] کند و به این مسئله که او دعایش را می‌شنود و از احوالش با خبر است، یا حاجتش را برآورده می‌کند، معتقد باشد، اینها انواعی از شرک اکبر است».

2. حاجت خواستن از اموات؛ به اعتقاد وهابیه از انواع شرک، حاجت خواستن از اموات و استعانت از آنان و توجه به آنان است و این اصل و اساس شرک در عالم است.»

3. دعا و توسل نوعی عبادت و شرک است؛ گفته‌اند: «عبادت مخصوص خداست و دعا هم نوعی عبادت است، پس درخواست از غیر خدا، شرک است.»

4. زیارت قبرها شرک است.

5. تبرک جستن به آثار انبیا و صالحان، شرک است.

6. احتفال (جشن گرفتن) میلاد پیامبر(ص) شرک است.

7. ساختن گنبد و بارگاه بر روی قبرها شرک است.

و اما جواب دوست عزیزمون:

شما معنای عبادت را درست نفهمیده‌اید. عبادت، دارای ویژگی‌هایی است و با آن ویژگی‌ها عبادت مخصوص خداوند است. عبادت، عبارت است از خضوع و خشوعی که ناشی از اعتقاد به الوهیت، یا خالقیت و یا ربوبیت باشد. بنابراین، با این تعریف اگر خضوع و خشوعی ناشی از چنین اعتقاداتی نباشد، به هیچ وجه عبادت نخواهد بود. به همین جهت وقتی خداوند در سوره‌ی یوسف سجده‌ی برادران یوسف (ع) در مقابل آن حضرت را نقل می‌کند، آن را شرک ندانسته است؛ زیرا آنان هیچ گاه درباره‌ی یوسف، اعتقاد به الوهیت، خالقیت و یا ربوبیت نداشتند.

از آنها سؤال می‌کنیم چرا بوسیدن حجر الاسود شرک نیست؟ اما بوسیدن ضریح پیامبر و قبر پیامبر را شرک می‌دانید؟ چه فرقی وجود دارد؟ پس معلوم می‌شود که هر احترام و هر خضوع و خشوعی عبادت نیست. آیا مادری که از روی علاقه‌ی مادری، فرزند خود را می بوسد او را می‌پرستد و مشرک شده است؟

در این جا داوری را به عقل سلیم شما واگذار می‌کنیم که آیا آموزه‌های انحرافی که توسط وهابیون تبلیغ می‌شود می‌تواند مطابق با فطرت و قرآن باشد. آیا این است محبت به اهل بیت که مزد رسالت قلمداد گردیده است؟ [10] و آیا قرآن نفرموده است که شهدا زنده‌اند و در نزد خدا روزی می‌خورند؟ [11] و آیا مقام پیامبر(ص) از شهدا کمتر است؟!

برگرفته شده از سایت: http://islamquest.net/fa/archive/question/fa1547

و اما سؤال ما از وهابیت:

آقا شما آخرش فهمیدید مذهبتون چجوریه!!!

به ما هم بگید...

 


ارسال شده در توسط سادات